Πατήστε το πλήκτρο "Enter" για να μεταβείτε στο περιεχόμενο

ΕΦΕΕΑ: Επιστολές για παράταση υποβολής φορολογικών δηλώσεων και υποβολής στοιχείων στο κεντρικό μητρώο πραγματικών δικαιούχων

ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42- 46 ΑΘΗΝΑ,
Τ.Κ.10434,
ΤΗΛ.: 2108224111 – 2108834483
http://www.efeea.gr
e-mail: [email protected]

Αθήνα 13/7/2022

Αρ.πρωτ.2086

ΠΡΟΣ
Τον Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
Τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό
κ. Χρήστο Τριαντόπουλο
Τον Υφυπουργό Οικονομικών
κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο
Τον Διοικητή της ΑΑΔΕ
κ.Γεώργιο Πιτσιλή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΟΦΕΕ
ΟΕΕ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΕΩΣ 30/09/2022

Ζητούμε δίμηνη παράταση υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως 30/09/2022, λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας των λογιστικών γραφείων που έχουν επιβαρυνθεί με επιπρόσθετες εργασίες αυτό το διάστημα όπως:
– My data διαβίβαση παραστατικών, έκδοση παραστατικών πελατών μας, συμφωνία διαφορών 2021.
– πλατφόρμα Power Pass, ασχοληθήκαμε με την υποβολή αίτησης επιδότησης για το ρεύμα.
– πλατφόρμα allazosyskevi.gov.gr, υποβάλαμε αιτήσεις επιδότησης για  ηλεκτρικές συσκευές
– πλατφόρμα τουρισμός για όλους
– πλατφόρμα fuelpass
– αναρτήθηκαν οι βεβαιώσεις για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή, οπού ενημερώσαμε τους φορολογούμενους για επιλογή του τρόπου πληρωμής.
– νέα ΣΣΕ για το προσωπικό των πάσης φύσεως τουριστικών και επισιτιστικών καταστημάτων όλης της χώρας, όπου καταθέτουμε πίνακες με νέες αποδοχές και ωράρια όπου απαιτεί διαβούλευση με εργοδότες και εργαζόμενους.

Επίσης αυτό το μήνα υποβάλλουμε τακτικές υποχρεώσεις, όπως ΦΠΑ τριμήνου, ΑΠΔ και λοιπές δηλωτικές υποχρεώσεις.

Τον μήνα Αύγουστο χορηγούμε τις ετήσιες άδειες στο προσωπικό μας, όπου είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο. Οι εργαζόμενοι του κλάδου μας εργάστηκαν πολύ σκληρά το προηγούμενο διάστημα και είναι αδιανόητο να μην ξεκουραστούν λίγες μέρες.

Διανύουμε μια περίοδο ραγδαίων εξελίξεων στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στη φορολογική διοίκηση και μετάβασης στη ψηφιακή εποχή. Έχουμε πραγματοποιήσει τεράστια βήματα στην παροχή ηλεκτρονικών φορολογικών και ασφαλιστικών υπηρεσιών, οπού έχουν καταστεί αναγκαία εργαλεία για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ο κλάδος μας έχει ανταποκριθεί επάξια στις εξελίξεις και είναι πάντα σε διαρκή εγρήγορση για την εφαρμογή κάθε αλλαγής.

Η παράταση που ζητούμε κρίνουμε ότι είναι  αναγκαία για την έγκαιρη υποβολή όλων των φορολογικών δηλώσεων.

Αρ.πρωτ. 2085

ΠΡΟΣ
Τον Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
Τον Υπουργό  Ανάπτυξης & Επενδύσεων
κ. Άδωνι Γεωργιάδη
Τον Υφυπουργό Οικονομικών
κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο
Τον Διοικητή της ΑΑΔΕ
κ. Γεώργιο Πιτσιλή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΟΦΕΕ
ΟΕΕ

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ  ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΕΩΣ 31/12/2022

Ζητούμε την παράταση υποβολής στοιχείων των νομικών οντοτήτων στο πληροφοριακό σύστημα κεντρικού μητρώου πραγματικών δικαιούχων έως 31/12/2022.

Επίσης την μη επιβολή προστίμων έως την ημερομηνία παράτασης. Να μην θεωρηθούν εκπρόθεσμες οι υποβολές τροποποιητικών ή αρχικών δηλώσεων.

Η τελευταία λήξη προθεσμίας ήταν 01/02/2021 για όλες τις υποβολές μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Ξεκίνησε με αναστολές λειτουργίας το 2020:
– Η παραγωγική λειτουργία ξεκίνησε 03/03/2020-01/05/2020.Αποφ. 24963 ΕΞ 2020/28-02-2020.
– Αναστάλθηκε η λειτουργία 30/03/2020 για 3 μήνες ΠΝΠ 30/03/2020-ΦΕΚ 30.03.20
– Παρατάθηκε η αναστολή λειτουργίας από την 1/07/2020 για διάστημα 3 μηνών. Αρ. 66780 ΕΞ 2020/29.6.2020 ΦΕΚ Β’ 2655.
– Ξεκίνησε μετά τις αναστολές λειτουργίας, η παραγωγική λειτουργία την 01/10/2020.
– Μετά από αίτημα παράτασης των συλλόγων δόθηκε καταληκτική ημερομηνία 01/02/2021.

Επίσης, την περίοδο του lockdown έως τον Μάιο 2021 οι Δ.Ο.Υ. και ΓΕΜΗ υπολειτουργούσαν. Διεκπεραίωναν εργασίες στο μητρώο έναρξης -μεταβολών-διακοπών-εκκαθαρίσεων με τεράστια καθυστέρηση μηνών με ραντεβού και μέσω e-mail με αποτέλεσμα αρκετές επιχειρήσεις που έκαναν αιτήσεις μεταβολών -ενάρξεων -διακοπών έλαβαν τις αλλαγές μήνες αργότερα και έχασαν την ημερομηνία έγκαιρης υποβολής.

Το διάστημα 2020 και 2021 ανάμεσα σε lockdown που υπολειτουργούσε το κράτος, αρκετές επιχειρήσεις ήταν κλειστές, τα λογιστήρια τους ήταν σε αναστολή, οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες σε άδειες covid και παράλληλα τα λογιστικά γραφεία προσπαθούσαν να ανταπεξέλθουν στις αλλεπάλληλες πλατφόρμες και αιτήσεις για επιδοτήσεις covid, άδειες covid, εξ αποστάσεως εργασίας ακόμη και εβδομαδιαίας δήλωσης κυκλοφορίας εργαζομένων και επιχειρηματιών και πολλά άλλα. Ζητάτε να τιμωρηθούν οι επιχειρήσεις με δυσβάστακτα αδιανόητα πρόστιμα για δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα για στοιχεία που είναι άμεσα διαθέσιμα στο ΓΕΜΗ και στην ΑΑΔΕ και μάλιστα σε μια πλατφόρμα που δεν ήταν αρκετό διάστημα ανοικτή για να προλάβουν όλοι έγκαιρα την υποβολή.

Επίσης, οφείλετε να ενημερώσετε τις επιχειρήσεις και τα λογιστήρια τους με αναλυτικό εγχειρίδιο οδηγιών και με σεμινάρια για την ορθή ενημέρωση των στοιχείων αναλόγως το είδος κάθε επιχείρησης ώστε να μην εγκυμονεί ο κίνδυνος λάθους καταχώρησης και επιβολής τεράστιων προστίμων.

Επομένως η παράταση υποβολής είναι αναγκαία έως 31/12/2022 όλων των νομικών οντοτήτων, αρχικών /τροποποιήσεων και οποιασδήποτε μεταβολής και αρχικής καταχώρησης που έχουν πραγματοποιηθεί έως και  τέλος 2022.

Να μην επιβάλλονται εξοντωτικά πρόστιμα. Θα πρέπει να το επανεξετάσετε.

Το διάστημα υποβολής των καταχωρήσεων ή τροποποιήσεων να γίνετε σε 90 ημέρες από 01/01/2023 και μετά.

Αναμένουμε τη θετική σας ανταπόκριση.

Με εκτίμηση

το ΔΣ της ΕΦΕΕΑ

Πρόεδρος
ΚΟΥΒΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Αντιπρόεδρος
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

Γεν. Γραμματέας
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΣ  

Ταμίας
ΤΣΕΣΜΕΛΗ ΕΙΡΗΝΗ

Τα Μέλη
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΑΡΠΟΥΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ      
ΝΤΑΛΛΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ    
ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Source