Πατήστε το πλήκτρο "Enter" για να μεταβείτε στο περιεχόμενο

Ε.Φ.Ε.Ε.Ι. – Συνάντηση του ΔΣ της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ιωάννινων με τον κ. Αλέξη Χαρίτση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των λογιστών-φοροτεχνικών

ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

(Ε.Φ.Ε.Ε.Ι.)

ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ 5Ε Τ.Κ. 454 44 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου Ιωαννίνων 72/94
Αρ. Καταχώρησης Πρωτοδικείου Ιωαννίνων 1325/94
Email: [email protected]
Ιωάννινα 22/07/2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Συνάντηση του ΔΣ της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ιωάννινων  με τον τομεάρχη ανάπτυξης – επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ  και πρώην υπουργό κ. Αλέξη Χαρίτση.

Στις 21/07/2022 μετά από πρόσκληση του πρώην υπουργού κ. Χαρίτση,  τα μέλη του Δ.Σ. της ένωσής μας  συναντήθηκαν και συνομίλησαν μαζί του. Παρούσα ήταν και  η βουλευτής  του νομού Ιωαννίνων και πρώην υφυπουργός Κ. Τζούφη, καθώς και πρώην βουλευτές του νομού μας.

Η ΕΦΕΕΙ  εξέθεσε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των λογιστών-φοροτεχνικών και  περιέγραψε  λεπτομερώς  την καθημερινή  άνιση μάχη>> των συναδέλφων μας. Η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, οι καταληκτικές ημερομηνίες, τα εξοντωτικά πρόστιμα, οι πολλές και ανούσιες υποβολές, το myDATA, τα προβλήματα του ΕΦΚΑ-ΚΕΑΟ, ΕΣΠΑ-νέος αναπτυξιακός είναι ορισμένα από αυτά. Τονίσαμε επίσης το μεγάλο πρόβλημα και πάγιο αίτημα του κλάδου μας τη θεσμοθέτηση του δικαιώματος της ασθένειας και κυοφορίας των συναδέλφων γυναικών.

Ακολούθησε  γόνιμος  και εποικοδομητικός διάλογος  για θέματα που αφορούν  τους λογιστές, τον επιχειρηματικό κόσμο, την οικονομία και την κοινωνία ευρύτερα.

Από την μεριά του ο κ. Χαρίτσης  δεσμεύτηκε ότι  τις προτάσεις μας θα τις έχει πάνω στο γραφείο του και όχι σε κάποιο συρτάρι και επίσης ότι ως ένωση θα μπορούμε να έχουμε επικοινωνία και να του καταθέτουμε προτάσεις και προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως κλάδος.

Τα θέματα που τέθηκαν υπόψιν του Κου Χαρίτση Αλέξη είναι τα εξής:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1)    ΘΕΣΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

α) Να δοθεί άμεση λύση σε περίπτωση ασθένειας, εγκυμοσύνης ή θανάτου λογιστή-φοροτεχνικού. Είναι ίσως το πιο σημαντικό θέμα, μιας και σε μία περίοδο υγειονομικής κρίσης οι λογιστές παρέμειναν στο καθήκον τους, χωρίς καμία προστασία από την Πολιτεία. Δεν υπάρχει πλαίσιο και πρέπει να νομοθετηθεί άμεσα, πέρα από την νοσήση covid-19 και αφού γίνει νοσηλεία.  

β) Καθιέρωση της ηλεκτρονικής υπογραφής των λογιστών-φοροτεχνικών στα πρότυπα των Συμβολαιογράφων και Εκτελωνιστών.

γ) Αντιμετώπιση των παράνομων λογιστικών γραφείων και υποβολές όλων των λογιστικών εντύπων ΜΟΝΟ μέσω των νόμιμων λογιστών και μόνο μέσω των προσωπικών κωδικών taxinet του λογιστή-φοροτεχνικού. Τα νόμιμα λογιστικά γραφεία έχουν πιστοποιηθεί από το Οικονομικό Επιμελητήριο και ασκούν νόμιμα το επάγγελμα. Μία άμεση πάταξη της φοροδιαφυγής και του παράνομου «λογιστή».

δ) Για τις περιπτώσεις υποβολής εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος αλλά και των καταστάσεων πληροφοριακού χαρακτήρα, ενώ έχει προηγηθεί εμπρόθεσμη αρχική, να ισχύσει ότι και για το ΦΠΑ και τους παρακρατούμενους (να μην επιβάλλεται πρόστιμο εάν έχει γίνει εμπρόθεσμη αρχική), ακόμα και αν είναι προς καταβολή φόρος άνω των 100 ευρώ.

ε) Μόνιμη ρεαλιστική προθεσμία για υποβολή φορολογικών δηλώσεων φυσικών και νομικών προσώπων. Ειδικά για φέτος μεταφορά των καταληκτικών ημερομηνιών υποβολής των δηλώσεων έως 30/9/2022, διότι πέραν των φορολογικών δηλώσεων είχαμε να αντιμετωπίσουμε, για ακόμα μία φορά, τις πάρα πολλές πλατφόρμες (fuel pass, power pass, αντικατάσταση συσκευών, νέα απόφαση για ΣΣΕ επισιτιστικών κ.α.) .

στ) Ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα και ο κλάδος των λογιστών-φοροτεχνικών. Δεν φτάνουν τα 1500 ή 2000 ευρώ, χρειάζεται αναβάθμιση ένα γραφείο φοροτεχνικού για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην πληθώρα των αποφάσεων.

ζ) Να καταργηθούν τα όρια των 50.000,00 ευρώ για υπογραφή λογιστή. Ένα ακόμα μέσω αναβάθμισης του επαγγέλματος και πάταξη του παράνομου «λογιστικού γραφείου».

η) Μείωση των προστίμων του 4174/2003. Δεν είναι λύση η προστιμοτρομοκρατία και η προστιμοσυμόρφωση, υπάρχουν πολλοί τρόποι να επιτευχθεί η φοροαποφυγή και η φοροδιαφυγή.

θ) κατάργηση των αναχρονιστικών τεκμηρίων διαβίωσης. Ειδικά σε τέτοιες περιόδους που διανύουμε θα έπρεπε να μην υπάρχουν. Υπάρχουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου και μπορούν να εντοπίσουν τον παράνομο πλουτισμό και τον τρόπο διαβίωσης του κάθε φορολογούμενου.

ι) Ηλεκτρονικά βιβλία, ένα νέο φαινόμενο στη ζωή μας με πολλά προβλήματα και καθόλου προγραμματισμό. Υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν επιχειρήσεις λόγω αδυναμίας αποστολής εσόδων από τα πρόστιμα που θα επιβληθούν, όταν εφαρμοστεί το μέτρο των προστίμων. Κανένα πρόστιμο για τα έτη 2021-2022 και 2023, όπως και να μην διαβιβαστεί καμία απόκλιση στα έξοδα για το 2021 και 2022. Η απόφαση 1090/2022 έδωσε νέα δεδομένα αλλά και χρόνους διαβίβασης που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν, λόγω αδυναμιών των επιχειρήσεων, τόσο σε γνωσιακό επίπεδο όσο και σε κόστος λειτουργείας.

κ) Το ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ, που στην ουσία είναι μία υπηρεσία, δεν γνωρίζουν το ένα το άλλο. Πρέπει άμεσα να δοθεί λύση και να απλοποιηθεί η διαδικασία πληρωμών, ρυθμίσεων και συμσιφισμών χρεών.  Η ΑΑΔΕ έχει το taxis πάνω από 20 χρόνια και λειτουργεί αποτελεσματικά, το ίδιο μπορεί να γίνει και με τον ΕΦΚΑ.

λ) Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας να ισχύει για επιχειρήσεις με προσωπικό άνω των 25 ατόμων. Προφανώς θα οδηγήσει επιχειρήσεις σε πλήρη απόγνωση και κόστος.

μ) Εύλογος χρόνος για κάθε απόφαση που ανακοινώνετε. Εκδίδονται αποφάσεις σήμερα με έναρξη ισχύος χθες. Είμαστε μία Ευρωπαϊκή χώρα και θα πρέπει να ζούμε και να εργαζόμαστε ως Ευρωπαίοι πολίτες και όχι σαν πολίτες τρίτης κατηγορίας.

ν) Κατάργηση προστίμων για το Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι για τα λόγια και ούτε μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για το κράτος. Όλα τα στοιχεία που χρειάζονται βρίσκονται στο ΓΕΜΗ και στα Πρωτοδικεία της χώρας για οποιαδήποτε μεταβολή επέλθει. Τα στοιχεία υπάρχουν, οι υπηρεσίες μπορούν να τα διαβιβάσουν.

ξ) Τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ και Αναπτυξιακού να είναι στοχευμένα για την ανάπτυξη της χώρας και των επιχειρήσεων και προπάντων οι έλεγχοι να γίνονται από εξιδεικευμένο προσωπικό και όχι από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τι είναι περιοδική ΦΠΑ και έντυπο Ε3. Πάνω σε αυτό το θέμα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μία συνάντηση και να αφορά μόνο αυτό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων.  

ο) Ελεύθερη είσοδος των λογιστών σε υπηρεσίες στα πρότυπα των δικηγόρων

ρ) Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος

2)    ΘΕΜΑΤΑ ΕΣΠΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ

ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – “ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ” :
Επενδύσεις μέχρι και 12.500.000,00 Ευρώ με σειρά προτεραιότητας..! Εκπονήθηκαν φάκελοι χιλιάδων ευρώ με κριτήριο ποιος έχει πιο γρήγορο internet!!! Υπάρχει επίσης γενικότερα συζήτηση ότι όλα τα προγράμματα μέσω ταμείου θα τρέξουν με σειρά προτεραιότητας!!!

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 4887/2022 :
Το ΦΕΚ (πλαίσιο Νόμου) βγήκε τον Φεβρουάριο και ακόμα δεν υπάρχει κανένα καθεστώς ενεργό!!!

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 4887/2022 :
Έχει εκτός τις ατομικές , εκτός την αγροδιατροφή μέχρι 200.000,00 Ευρώ, εν ολίγοις ατομικές δέχεται μόνο μέχρι 200.000,00 Ευρώ. Το όριο αυτό είναι λάθος πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει τουλάχιστον στις 300.000,00 Ευρώ. Στην περιοχή μας πχ ένα νέο πτηνοτροφείο που ανήκει σε ατομική επιχείρηση πρέπει να κάνει επένδυση μέχρι 200.000,00 Ευρώ!!! Αν συνυπολογίσει κανείς και το 45% – 55% (κτίρια – εξοπλισμός) , πρέπει να κάνεις κάποιος νέο πτηνοτροφείο με κτιριακά 90.000,00 Ευρώ σε μια εποχή που οι ανατιμήσεις είναι στο Θεό…!!

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 4887/2022 :
Δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί ο ρόλος των Τραπεζών, πιθανό στις υποβολές να χρειάζεται η έγκριση του εύλογου κόστους από τις Τράπεζες, αυτό θα δημιουργήσει απίστευτη γραφειοκρατία και καθυστερήσεις, επίσης ποιο στέλεχος Τράπεζας έχει την τεχνογνωσία να ελέγξει εύλογο κόστος, το εύλογο κόστος ελέγχεται από τους αξιολογητές του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών του Αναπτυξιακού Νόμου και όχι από τις Τράπεζες!!!

 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 4399/2016 :
Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί στον 5ο Κύκλο ΜΜΕ του 4399 όπου οι υποβολές των επενδυτικών σχεδίων ξεπέρασαν κατά πολύ τον προϋπολογισμό του εν λόγω Κύκλου (Προϋπολογισμός Κύκλου : 400.000,00 Εκ. Ευρώ).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έχουν αποσταλεί από έγκυρες πηγές, οι θετικά εγκεκριμένες προτάσεις (που έχουν αξιολογηθεί θετικά από τον Αξιολογητή του Υπουργείου – ΕΜΠΑ) που μένουν εκτός νόμου ανέρχονται ήδη στα 100 Εκ. Ευρώ (Δημόσια Δαπάνη). Να σημειωθεί ότι δεν έχουν αξιολογηθεί ακόμα οι προτάσεις όλων των Περιφερειών πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το παραπάνω ποσό αναμένεται να φθάσει τα 200 Εκ. Ευρώ (Δημόσια Δαπάνη). Εν ολίγοις η υπερβάλλουσα ζήτηση (Υποβολές θετικά αξιολογημένες) ανέρχεται στα 200 Εκ Ευρώ.
200 Εκ. Ευρώ (Δημόσια Δαπάνη) Θετικά Αξιολογημένα Επενδυτικά Σχέδια τα οποία θα μείνουν εκτός Αναπτυξιακού Νόμου. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα παραπάνω ποσά αναφέρονται στα ποσά της Δημόσιας δαπάνης (Επιχορήγηση κ.α.) πράγμα που σημαίνει ότι το πραγματικό κόστος των επενδύσεων αυτών συμπεριλαμβανομένης και της Ιδιωτικής Συμμετοχής (Δάνειο ή και Ίδια Κεφάλαια) προσεγγίζει το 0,5 Δισ. Ευρώ !!!
0,5 Δισ. Ευρώ Ιδιωτικών Επενδύσεων Θετικά Αξιολογημένες από τους καλύτερα Πιστοποιημένους Αξιολογητές του Υπουργείου Ανάπτυξης θα μείνουν στο αρχείο!!!

3)ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

α) ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Λόγω του χάους των ημερών της πανδημίας που ακόμα διανύουμε και της μη ορθής ενημέρωσης (30 ΠΝΠ, 1843 Εγκύκλιοι-Αποφάσεις) ,  πρέπει και να αναγνωριστεί ο ρόλος του λογιστή-φοροτεχνικού και να δοθεί δικαίωμα στο λάθος. Εξάλλου το υπουργείο Εργασίας έκανε περισσότερα λάθη από εμάς και φυσικά άλλαζε τις αποφάσεις σχεδόν κάθε μέρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία μόνιμη σύγχυση. Το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ εξέδιδαν την μία απόφαση πίσω από την άλλη και μέσα σε όλα αυτά έπρεπε να λειτουργήσουμε τα myadata. Ο συγχρονισμός των Υπουργείων (ψηφιακής μεταρρύθμισης, ανάπτυξης, εργασίας Οικονομικών κα) ήταν ανύπαρκτος και με πολλά λάθη.  
Οι λογιστές φοροτεχνικοί ήμασταν και συνεχίζουμε να είμαστε παρόντες, ζητάμε κάτι απλό , ένα χρονοδιάγραμμα για κάθε υποχρέωση που υπάρχει ήδη ή προκύπτει ως νέα, ώστε να μπορούμε και εμείς να προγραμματίζουμε τις εργασίες μας.

Με Εκτίμηση
Εκ του ΔΣ της ΕΦΕΕΙ

Ο Πρόεδρος                                                                                                                       
Μπέκας Σπυρίδων         

Ο Γραμματέας                                   Ο Αντιπρόεδρος
 Κρανάς Αναστάσιος                        Κατσουλίδης Αναστάσιος

Ο Ταμίας                                            Το Μέλος
Στυλιανός Σταύρος                              Δέρμου Ματίνα

Επίσης του θέσαμε υπόψη την επιστολή της ΠΟΦΕΕ για παράταση των φορολογικών δηλώσεων και αυτούσια της επιστολή που απέστειλε η ΕΦΕΕΙ στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ιωαννίνων και στην Ομοσπονδία Εμπόρων Επαγγελματιών Ιωαννίνων η οποία είναι η εξής.

ΘΕΜΑ: «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ MYDATA, ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ,ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ, ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ: ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ».

Κ. Πρόεδρε,
Η Φορολογική Διοίκηση σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, την Τράπεζα τη Ελλάδος, αλλά και άλλα Υπουργεία έχουν ορίσει για το προσεχές διάστημα καταληκτικές ημερομηνίες και πολλές νέες αλλαγές για τις επιχειρήσεις , η παρέλευση των οποίων επισύρει σημαντικά πρόστιμα σε αυτές.

Υποχρεώσεις τις οποίες -με λύπη μας- διαπιστώνουμε ότι οι επιχειρήσεις δεν έχουν λάβει σοβαρά υπόψη, ενδεχομένως γιατί θεωρούν ότι δεν αποτελεί υποχρέωση δική τους αλλά του λογιστή. Υποχρεώσεις με τεράστια πρόστιμα και αφορούν αποκλειστικά τις ίδιες και όχι κάποιον άλλον.

Προκειμένου να αποφύγουμε στο άμεσο μέλλον να έρθουμε σε αντιπαράθεση, κρίνουμε σκόπιμο για μία ακόμη φορά να σας ενημερώσουμε, ώστε αφ’ ενός μεν, με τη σειρά σας να ενημερώσετε τις επιχειρήσεις – μέλη σας, αφετέρου δε να προβείτε στις ενέργειες που κατά την άποψη μας απαιτούνται, ώστε να πετύχετε καλύτερη αντιμετώπιση από τις Φορολογικές και λοιπές Αρχές.

ΘΕΜΑ 1ο: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ – MyDATA

Η 30η Ιουνίου αποτελούσε την καταληκτική ημερομηνία διαβίβασης των πωλήσεων του έτους 2021 στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyDATA της ΑΑΔΕ.

Ήταν μία διαδικασία για την  οποία είχαμε ενημερώσει τις επιχειρήσεις, ο κάθε λογιστής ξεχωριστά, ενώ ως Σύλλογος έχουμε προβεί σε συχνές δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο και την τηλεόραση, αλλά και με ημερίδες που προκαλέσαμε , μία εξ αυτών διοργάνωσε το Επιμελητήριο Ιωαννίνων.

Δυστυχώς, η συμμετοχή στις ενημερώσεις αυτές από την πλευρά των επιχειρήσεων ήταν ελάχιστη έως μηδαμινή. Σε συζητήσεις με τους επιχειρηματίες διαπιστώσαμε σε ποσοστό άνω του 90%, ότι οι επιχειρηματίες  του νομού θεωρούν ότι η διαβίβαση των παραστατικών στην πλατφόρμα MyDATA δεν είναι δική τους υποχρέωση. Πρέπει να τονιστεί ότι η έκδοση του παραστατικού ήταν είναι και παραμένει να είναι υποχρέωση της επιχείρησης και η διαβίβαση πλέον των εσόδων αποτελεί, δια νόμου, υποχρέωση του επιχειρηματία. Εξάλλου υπάρχουν τρόποι διαβίβασης, όπως πχ με πάροχο.

Την υποχρέωση διαβίβασης των εσόδων στην πλατφόρμα MyDATA της ΑΑΔΕ, την έχουν οι επιχειρήσεις, τα πρόστιμα, όταν αυτά εκδοθούν, θα είναι στο όνομα της επιχείρησης και όχι του λογιστή.

Παρά ταύτα, όλοι οι συνάδελφοι αγωνίστηκαν να ολοκληρώσουν [παρότι δεν αποτελεί καν συμβατική υποχρέωση τους] τη διαβίβαση των εσόδων στην πλατφόρμα MyDATA.

Δυστυχώς, τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά από τη δυσλειτουργία της πλατφόρμας, τις καθυστερήσεις στη διαβίβαση, κυρίως όμως από το γεγονός ότι κάποιοι έχουν μπερδευτεί και θεωρούν ότι τα ηλεκτρονικά βιβλία αντικαθιστούν τους φορολογικούς νόμους, καθιστούν αυτό το τεράστιο έργο αδύνατο να υλοποιηθεί.
Με την νέα απόφαση από την ΑΑΔΕ 1090/2022 προστέθηκε ο ορισμός «απώλεια διασύνδεσης» και ορίστηκε ο χρόνος διαβίβασης στις περιπτώσεις που υπάρχει απώλεια διασύνδεσης, με υποχρέωση της επιχείρησης να αποδείξει την απώλεια διασύνδεσης, εντός δύο ημερών. Τροποποιήθηκε ο χρόνος διαβίβασης των εσόδων, ανάλογα με τον τρόπο διαβίβασης, σε πραγματικό χρόνο μέσω παρόχου, μέχρι την επομένη από την έκδοση μέσω εμπορικών προγραμμάτων και έως 20 του επομένου μήνα μέσω ειδικής φόρμας καταχώρησης για το έτος 2022. Από το 2023 υπάρχουν αλλαγές.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: ν
α απευθυνθείτε, μέσω της ΚΕΕΕ, με επιστολή σας προς την ΑΑΔΕ, το Υπουργείο Οικονομικών και την ΚΕΕΕ και να ζητήσετε:

Παράταση διαβίβασης των εσόδων του 2021, έως τις 31.12.22.

Καμία επιβολή προστίμου για λανθασμένα ή μη διαβιβασθέντα έσοδα.

Ορθή λειτουργία της πλατφόρμας των myDATA προκειμένου να πάψει επιτέλους η ταλαιπωρία των επιχειρήσεων από την χρονοβόρα προσπάθεια διαβίβασης, η οποία τις περισσότερες φορές καταλήγει στην αδυναμία διαβίβασης.

Απαίτηση ενημέρωσης των επιχειρήσεων από την ΑΑΔΕ η οποία είναι η αρμόδια αρχή για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, μέσα από μία πλατφόρμα η οποία μέχρι στιγμής  μόνο προβλήματα δημιουργεί.

Επιδότηση όλων των επιχειρήσεων για αγορά εξοπλισμού και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Υπάρχει ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων αυτή τη στιγμή αλλά αφορά μόνο ψηφιακά προϊόντα.  

ΘΕΜΑ 2ο: ΜΗΤΡΩΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ

Η προθεσμία υποβολής και καταχώρησης των στοιχείων των νομικών προσώπων στο εν λόγω Μητρώο έχει παραταθεί έως την 31η Ιουλίου 2022. Η καταχώρηση γίνεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του κάθε νομικού προσώπου και αφορά ακόμη και την αλλαγή ταυτότητας. Δεν αποτελεί συμβατική υποχρέωση του λογιστή και αυτό είναι καλό να το επικοινωνήσετε στα μέλη σας – νομικά πρόσωπα, για να μην βρεθούν προ εκπλήξεων.
Τα πρόστιμα που ορίζονται από το νόμο δεν είναι απλώς εξοντωτικά, αλλά οδηγούν νομοτελειακά τις επιχειρήσεις σε κλείσιμο. Όποιος συνέταξε τη διάταξη των ποινών, είχε κάτι στο μυαλό του που εμείς δεν το γνωρίζουμε.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Να απευθυνθείτε, μέσω της ΚΕΕΕ, στην ΑΑΔΕ και να ζητήσετε το αυτονόητο: να ενημερώνεται αυτόματα το εν λόγω Μητρώο από το ΓΕΜΗ, αφού από εκεί περνάνε όλες οι μεταβολές των Νομικών Προσώπων. Με τον τρόπο αυτό θα σταματήσει  να κρέμεται σα δαμόκλειο σπάθη στο κεφάλι των επιχειρήσεων η απειλή των τεράστιων προστίμων. Μέχρι να γίνει αυτό, να μην επιβάλλονται πρόστιμα στις επιχειρήσεις.

ΘΕΜΑ 3ο:  ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ

Στις 29/6/2022 και εν μέσω σεζόν, εκδόθηκε απόφαση από το Υπουργείο Εργασίας με τα νέα δεδομένα για τις συμβάσεις των επισιτιστικών. Από την παραπάνω ημερομηνία θα έπρεπε να εφαρμοστεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ πενθήμερη απασχόληση και να αλλάξει όλο το πρόγραμμα εργασίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Ενώ έγινε η ανακατανομή  σε όλο το χρόνο εργασίας των εργαζομένων, με διευκρινιστική απόφαση αναφέρθηκε ότι μπορεί να γίνει εξαήμερος απασχόληση με αίτημα του εργαζομένου για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους και θα πρέπει να στοιχειοθετείτε σε ειδική πλατφόρμα του ΠΣ Εργάνη, η οποία δεν έχει ανοίξει ακόμη.
Είναι μία κακογραμμένη απόφαση και μία διαδικασία αλαλούμ. Δεν υπάρχουν πολλές ειδικότητες (απουσιάζουν) στην απόφαση για διάφορες επιχειρήσεις, όλοι πλέον αμείβονται με μισθό  υπαλλήλου. Αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε αν είμαστε εκπρόθεσμοι ως λογιστές και ως επιχειρήσεις, δεν υπάρχει επαρκής χρόνος, οι εργασίες που απαιτούνται, μέσα στην ασάφεια της απόφασης, είναι πολλές με αποτέλεσμα να δημιουργείτε σύγχυση ανάμεσα σε επιχειρήσεις και προσωπικό. Τα πρόστιμα είναι τεράστια!
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Να απευθυνθείτε, μέσω της ΚΕΕΕ, στο υπουργείο Εργασίας, ώστε να δοθεί επαρκής χρόνος, αλλά το σημαντικότερο να γίνει σαφές η απόφαση και φυσικά να λειτουργούν όλα τα απαραίτητα εργαλεία (πχ ειδική πλατφόρμα αιτήματος εργαζομένου για εξαήμερη εργασία) για να έχει αποτέλεσμα όποια απόφαση εκδίδεται από την Κυβέρνηση. Οι επιχειρήσεις, την περίοδο που διανύουμε, ψάχνουν απεγνωσμένα προσωπικό να στελεχωθούν και ειδικά των επισιτιστικών όπου παρατηρούμε το μεγαλύτερο πρόβλημα εν μέσω καλοκαιριού.

ΘΕΜΑ 4ο:ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΣΔΟΕ-ΕΡΓΑΝΗ-ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ κ.α.)

Παρατηρείται το φαινόμενο κατά την διάρκεια ελέγχων από διάφορες υπηρεσίες σε επιχειρήσεις να γίνεται με τρόπο που δεν είναι ιδιαίτερα λειτουργικός και αποτελεσματικός. Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι πάντα χαμένοι από έναν έλεγχο βρίσκονται οι επιχειρήσεις. Θέλει μια διαφορετική προσέγγιση από πλευράς μας και να τονιστούν τα σημεία που πρέπει κατά τον έλεγχο να υπάρχουν οι διακριτοί ρόλοι του ελεγκτή και του ελεγχόμενου.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Να απευθυνθείτε, μέσω της ΚΕΕΕ, στα διάφορα υπουργεία που διενεργούν ελέγχους, ώστε να μην υπάρχει ΜΟΝΟ ο φόβος προστίμων για τις επιχειρήσεις αλλά να γνωρίζουν ότι πέραν των υποχρεώσεων, έχουν και δικαιώματα. Επίσης μία δια ζώσης συνάντηση με όλες της αρμόδιες υπηρεσίες του νομού μας, ΣΔΟΕ, Δ.Ο.Υ. , Εργάνη, Δήμος, Αστυνομία και όποια άλλη υπηρεσία κρίνετε, δίνοντας το στίγμα ότι υπάρχουν φορείς που στέκονται δίπλα στην επιχείρηση.

ΘΕΜΑ 5ο: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ:

Η κατάσταση με τις τράπεζες έχει φτάσει στο απροχώρητο. Αποκορύφωμα , οι τράπεζες απειλούν ότι αν δεν σταλούν οι οικονομικές καταστάσεις στην τράπεζα της Ελλάδος, θα σταματήσουν τις χρηματοδοτήσεις, ανανέωση δανειακών συμβάσεων κλπ.  

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Να απευθυνθείτε, μέσω τις ΚΕΕΕ, στην Τράπεζας της Ελλάδος και να ζητήσετε να αντλήσουν τα εν λόγω στοιχεία από το ΓΕΜΗ. Εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή τη στιγμή, μέχρι αυτό να συμβεί, να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν τις επιχειρήσεις όπως το έκαναν μέχρι τώρα: με την προσκόμιση των οικονομικών στοιχείων σε κάθε ανανέωση [σ.σ. Τα ζητάνε ακόμα και σε μία επιχείρηση που έχει διαβιβάσει στην Τράπεζα της Ελλάδος τα οικονομικά στοιχεία].

Κ. Πρόεδρε,
Απευθύνουμε την επιστολή σε σας, όντας ο αρμόδιος φορέας των επιχειρήσεων του νομού. Τα πρόστιμα για όλα τα ανωτέρω, όταν αυτά εκδοθούν, θα εκδοθούν στο όνομα της επιχείρησης και όχι του λογιστή της. Κι αν ξεκινήσει να γίνεται κάτι τέτοιο, θα βρεθούμε όλοι μπλεγμένοι σε καταστάσεις που δεν επιθυμεί κανείς.
Προκειμένου να αποφευχθούν τραγικές καταστάσεις στο σύντομο μέλλον, σας προτείνουμε να κινηθείτε θεσμικά και άμεσα να αποστείλετε επιστολή προς την αρμόδια αρχή (ΑΑΔΕ ), το αρμόδιο Υπουργείο (Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας) και κυρίως την Κ.Ε.Ε.Ε. και να ζητήσετε τα αυτονόητα, όπως σας τα περιγράφουμε.
Είμαστε στη διάθεση σας για ό,τι χρειαστείτε. Εκτός από να πληρώσουμε πρόστιμα. Με εκτίμηση
 Εκ Του Δ.Σ. της ΕΦΕΕΙ

Source