Επιμέλεια Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι. Λογιστής – Φοροτεχνικός Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven
Καλημέρα σε όλους.
Μια ακόμη εβδομάδα, ένας ακόμη μήνας, σχεδόν ένας ολόκληρος χρόνος και είμαστε ακόμη εδώ να πολεμάμε την πανδημία. Η εβδομάδα αυτή μας βρίσκει σε ένα ακόμη καθεστώς απαγορευτικού (lockdown) και πάλι με νέα μέτρα, πάλι με νέες ανακοινώσεις, βλέποντας αυτό το περιβόητο φως στην άκρη του τούνελ μία να πλησιάζει, μία να απομακρύνεται χωρίς να ξέρουμε πότε θα τελειώσει αυτός ο εφιάλτης.
Απαγορευτικό μπορεί να επιβλήθηκε στην Αττική καθώς και σε άλλες περιοχές ως προς το κλείσιμο του λιανεμπορίου, αλλά και άλλων δραστηριοτήτων, δεν φαίνεται όμως να ισχύει το ίδιο απαγορευτικό και στις παλινωδίες των ιθυνόντων σχετικά με τα μέτρα. Μπορεί να μην είχαμε τα πισωγυρίσματα που είδαμε την προ-προηγούμενη εβδομάδα σχετικά με το take away, αλλά σε ό,τι αφορά στη μετακίνηση και στις βεβαιώσεις του δώσανε και κατάλαβε. Σημειώστε ότι για το take away μάλλον έπαιξε ρόλο το “τράβηγμα των αυτιών” του πρωθυπουργού όπως ο ίδιος ανέφερε στη συνέντευξή του στον Α.Παπαχελά.
Μιας και αναφερόμαστε σε μέτρα, μετά τις ανακοινώσεις Χαρδαλιά για το νέο απαγορευτικό, δηλώσεις έκανε και ο γνωστός παρουσιαστής από την Γκάνα, ο οποίος μεταξύ άλλων μας υπενθυμίζει τα βασικά μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό. Δείτε όλο το video και θα καταλάβετε.
Εάν δεν γνωρίζετε τον παρουσιαστή τότε μάλλον έχετε χάσει επεισόδια. Το χαρακτηριστικότερο επεισόδιο είναι αυτό στο video που ακολουθεί και προσπαθήστε να είστε συγκρατημένοι στην αντίδρασή σας ειδικά εάν βρίσκεστε σε εργασιακό περιβάλλον.
Όταν η μαγεία της λογικής δε συναντά τη ψυχολογία των ιθυνόντων
Τα μέτρα λίγο πολύ γνωστά ωστόσο εάν θέλετε να φρεσκάρετε τη μνήμη σας, η απόφαση που τα περιέχει όλα είναι αυτή: Δ1α/Γ.Π.οικ.9147/10.2.2021. Πιθανόν να πρέπει να φρεσκάρετε λίγο τη μνήμη σας γιατί στο συγκεκριμένο ΦΕΚ έγινε επανακυκλοφορία λόγω ενός μικρού λάθους το οποίο άλλαξε τον πίνακα 29 και ορισμένες περιπτώσεις (40,41) στην παράγραφο 2 του άρθρου 1. Τροποποιήθηκε επίσης με μία νέα απόφαση το Σάββατο. Τώρα λάθος μισής σελίδας δεν το λες και λάθος, μάλλον διόρθωση το λες που δεν θέλεις να παρουσιαστεί σαν διόρθωση.
Σε γενικές γραμμές στις περιοχές πολύ υψηλού κινδύνου κλείνουν σχεδόν τα πάντα εκτός από αυτά που μένουν ανοικτά. Σε ό,τι αφορά στο λιανεμπόριο, το click away έφυγε και το μόνο που έμεινε είναι το click anyway, το click always, και το click and go away, που εφαρμόζουμε εμείς οι λογιστές στις δεκάδες πλατφόρμες των υπουργείων.
Όταν η μαγεία της λογικής πάει περίπατο….
Από την εποχή που έχει ξεκινήσει η πανδημία έχουμε ασχοληθεί με πλείστα θέματα τα οποία είτε είναι τελείως ξένα από το επάγγελμά μας είτε το “ακουμπάνε“ αλλά δεν πρόκειται να τα συναντήσουμε ποτέ ξανά στο μέλλον. Ένα από αυτά είναι και η ενασχόληση μας με την έκδοση και χορήγηση των διαφόρων βεβαιώσεων μετακίνησης κατά τη διάρκεια των απαγορευτικών. Χάνουμε εκατοντάδες εργατοώρες, διαβάζουμε σαν παλαβοί ό,τι τρελό μπορούν να σκεφτούν οι “ειδικοί” και στο τέλος καταλήγουμε να μη ξέρουμε τελικά τι θα εφαρμόσουμε. Το “παιχνίδι” με τα μέτρα έχει αρχίσει να γίνεται τόσο συναρπαστικό, απρόβλεπτο και αγωνιώδες που σκέφτονται να το βάλουν και στο στοίχημα.
Για φανταστείτε τι απόδοση θα είχε η Επιστρεπτέα προκαταβολή 8, οι αναστολές Απριλίου ή η μείωση ενοικίων τον Μάιο (Ναι/όχι);
Κάπως έτσι λοιπόν με όλη αυτή την παράνοια που ζούμε, μας φαίνεται απολύτως λογική η κίνηση ενός γνωστού τραγουδιστή να στείλει γράμμα στον Ιησού Χριστό. Μην εκπλαγείτε εάν δείτε σύντομα τον κο Βελόπουλο να δημοσιεύει την απάντηση του Ιησού στον γνωστό τραγουδιστή.
Όταν η μαγεία τσακώνεται με τη ψυχολογία
Δεν ξέρω γιατί με κυνηγάνε έτσι οι βεβαιώσεις μετακίνησης. Και σε προηγούμενο σχόλιο πάλι με αυτό το θέμα είχα ασχοληθεί και είχα περιγράψει —εάν θυμάμαι καλά— αναλυτικά, τεκμηριωμένα και πάνω από όλα με απλό λιτό και κατανοητό τρόπο, το τι ίσχυσε την περίοδο εκείνη. Το ίδιο θα κάνω και τώρα γιατί είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εσάς έχετε ξεκαθαρίσει το τι ισχύει, οπότε θα κάνω μια προσπάθεια να σας μπερδέψω και να ξεχάσετε ακόμα και αυτά που είστε σίγουροι ότι γνωρίζετε.
Όταν η μαγεία των υποχρεώσεων συναντά την ψυχολογία το λογιστή
Πάμε λοιπόν να δούμε γενικά αλλά και αναλυτικά τι ισχύει σχετικά με την μετακίνηση από σήμερα. Γενικά καλό θα είναι να μην μετακινήστε γιατί και χρόνο χάνετε και ενέργεια ξοδεύετε ενώ μπορείτε εάν η φύση της δουλειάς σας το επιτρέπει να εργαστείτε εξ΄αποστάσεως. Ειδικά τώρα και εφόσον πρέπει να κινηθείτε τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα νέα έντυπα μετακίνησης που ισχύουν από 15.2.2021. ⚠ Προσοχή υπάρχει μεταβατική περίοδος (έως το πρωί της Τετάρτης 17 Φεβρουαρίου) για όσους δεν μπορέσουν να έχουν μια από τις νέες βεβαιώσεις τη Δευτέρα το πρωί. Η διευκόλυνση αυτή δόθηκε γιατί εμείς οι λογιστές γιορτάζαμε ειδικά αυτή την Κυριακή 14.2.2021 τον “έρωτά μας” με το ❤ ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ❤ και τις αναστολές του Φεβρουαρίου για όσες περιπτώσεις έληξαν την ίδια ημέρα.
Σημειώστε επίσης ότι → Δεν χρειάζονται εκτύπωση στοιχείων taxisnet όσοι διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα συλλόγου . Η δυνατότητα αυτή θεσμοθετήθηκε και επισήμως στο Σάββατο με την τροποποίηση της απόφασης με τα μέτρα. Σημειώστε επίσης ότι εχθές το Βράδυ (Κυριακή) κατά την διάρκεια του ερωτικού live stream με την Κ.Γαρμπή και τον Δ.Σχοινά διαμαρτυρήθηκαν ορισμένοι για τις μετακινίσεις και έτσι το Υπ.Εργασίας έσπευσε να δώσει διευκρινίσεις για τις βεβαιώσεις κίνησης των εργαζομένων αλλά και για εργαζόμενους με εργόσημο.
Μετά από αυτή την ανακοίνωση ορισμένοι συμπατριώτες μας δεν άντεξαν και ξέσπασαν.
Για να μπερδευτείτε λίγο περισσότερο δείτε ένα χρηστικό πίνακα με ότι ισχύει μέχρι σήμερα
Μετακίνηση εργαζομένων
Τι λέει η απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ.9147/10.2.2021 (όπως ισχύει σήμερα 15-1-2021 ώρα 1.00 π.μ..
Τι λέει η ανακοίνωση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ
Από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ
Αναφορικά με τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα η βεβαίωση χορηγείται στον εργαζόμενο για τη μετακίνησή του από τον υπόχρεο εργοδότη, κατόπιν υποβολής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) του εργοδότη στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Κατά την υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης για τη χορήγηση της εν λόγω βεβαίωσης από τον εργοδότη, διασταυρώνεται αυτόματα και πιστοποιείται από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» η εργασιακή σχέση του εργαζόμενου με τον αιτούντα εργοδότη και κατόπιν παρέχεται η βεβαίωση από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ». Η βεβαίωση χορηγείται σε κάθε περίπτωση στον εργαζόμενο το αργότερο πριν από τη μετακίνησή του και ισχύει για όσο διάστημα ο εργαζόμενος απαιτείται να μετακινηθεί από και προς την εργασία του, κατά τις ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας, βάσει του ωραρίου εργασίας του.
Οι Βεβαιώσεις χορηγούνται αφενός ηλεκτρονικά από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ https://eservices.yeka.gr/ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr
Εναλλακτικά μπορεί να λαμβάνεται πάγια βεβαίωση κίνησης (τύπου Α) από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr. Η βεβαίωση της παρούσας περίπτωσης μπορεί να ισχύει για χρονικό διάστημα έως δεκατεσσάρων (14) ημερών.
και αφετέρου από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης – αίτησης του εργοδότη, η οποία χορηγείται αποκλειστικά στους εργαζόμενους που παρέχουν με αυτοπρόσωπη παρουσία την εργασία τους στην επιχείρηση/εργοδότη.
Δεν χορηγείται βεβαίωση
Βεβαίωση κίνησης κατ’ εφαρμογή της παρούσας δεν χορηγείται πάντως σε εργαζόμενο ή υπάλληλο που δεν προσέρχεται στην εργασία, ιδίως λόγω του ότι τελεί σε καθεστώς τηλεργασίας ή αναστολής σύμβασης εργασίας. Τυχόν ήδη χορηγηθείσες βεβαιώσεις κίνησης σε πρόσωπα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του προηγούμενου εδαφίου παύουν να ισχύουν από τις 15.2.2021.
Οι κλειστές επιχειρήσεις με εντολή δημόσιας αρχής, βάσει ΚΑΔ, μπορούν να χορηγούν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις μόνο σε όσους εργαζόμενους απασχολούνται σε επιτρεπόμενες δραστηριότητές τους.
Από τα νέα έντυπα αποκλείονται όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται: α) σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας β) τηλεργασίας και γ) νόμιμης άδειας
και οι οποίοι θα μπορούν πλέον να μετακινούνται μόνο μέσω της χρήσης των 6 ειδικών κατηγοριών, που επιτρέπουν την κατ΄ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών με αποστολή SMS στο 13033.
Περίοδος χάριτος
Για την ομαλή μετάβαση στα νέα έντυπα Βεβαίωσης Κίνησης του Εργαζόμενου δίνεται μεταβατικό διάστημα εφαρμογής και χρήσεως μέχρι και την 17/2/2021 και ώρα 06:00΄. Για το διάστημα από 15/2/2021 και ώρα 06.00΄ έως και 17/2/2021 και ώρα 05:59΄, οι εργαζόμενοι μπορούν να μετακινούνται από και προς την εργασία τους με τα παλαιά έντυπα φόρμες – άδειες κυκλοφορίας εργαζομένου.
Αποσαφηνίζεται ότι τις δυο πρώτες ημέρες της εφαρμογής του νέου πλαισίου, τη Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021, θα γίνονται έλεγχοι και συστάσεις προς τους εργαζομένους από τις αρμόδιες αρχές. Από το πρωί της Τετάρτης 17 Φεβρουαρίου (6 π.μ.) το μέτρο θα εφαρμοστεί με τις προβλεπόμενες κυρώσεις.
Μετακίνηση ελ. επαγγελματιών αυτοαπασχολούμενων και επιτηδευματιών.
Τι λέει η απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ.9147/10.2.2021 (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει)
Τι λέει η ανακοίνωση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ
Από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ
Στην περίπτωση αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τους ίδιους η αντίστοιχη υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» με τους κωδικούς TAXISNET
Με νέο έντυπο μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες. Τέλος, με νέο έντυπο μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα μπορούν επίσης να μετακινούνται τα μέλη οργάνου διοίκησης, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης της επιχείρησης που μετέχουν.
Από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr
ή πάγια βεβαίωση κίνησης (τύπου Α) που λαμβάνεται από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr.
Με νέο έντυπο από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες. Τέλος, με νέο έντυπο μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα μπορούν επίσης να μετακινούνται τα μέλη οργάνου διοίκησης, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης της επιχείρησης που μετέχουν.
Επιπλέον δικαιολογητικό
Η συμπλήρωση της υπεύθυνης δήλωσης ή της βεβαίωσης κίνησης πρέπει να λάβει χώρα το αργότερο πριν από τη μετακίνησή τους και να επιδεικνύεται, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα μαζί με εκτύπωση από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας ή αντίστοιχη ηλεκτρονική απεικόνιση.
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει υποχρεωτικά το έντυπο να συνοδεύεται από τη φορολογική ταυτότητα τους, η οποία παρέχεται μέσω του TAXISNET (στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου και Επιχειρηματικής Δραστηριότητας).
Εξαιρέσεις
Ειδικώς οι επιστήμονες – αυτοαπασχολούμενοι που διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα, η οποία εκδίδεται από επαγγελματικό σύλλογο με τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, δεν απαιτείται, προς πιστοποίηση της ιδιότητάς τους, να φέρουν την απαιτούμενη από το προηγούμενο εδάφιο εκτύπωση από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS ή αντίστοιχη ηλεκτρονική απεικόνιση, εφόσον επιδεικνύουν την επαγγελματική ταυτότητα του συλλόγου τους.
Για την εξ’ αποστάσεως εργασία η οποία παρέχεται εκ περιτροπής, για την εργασία με κυλιόμενο ωράριο, και για το εργόσημο ισχύουν τα ακόλουθα :
1.Σε περίπτωση κατά την οποία η εξ’ αποστάσεως εργασία παρέχεται εκ περιτροπής, ο εργοδότης δύναται να εφοδιάζει τον εργαζόμενο με απόσπασμα του ειδικού σκοπού εντύπου Ε4.1.
2.Σε περίπτωση κατά την οποία η εργασία παρέχεται με κυλιόμενο ωράριο, ο εργοδότης δύναται να εφοδιάζει τον εργαζόμενο με απόσπασμα του καταχωρημένου στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» προγράμματος εργασίας. Επιπλέον, για τους εργαζόμενους, οι οποίοι αμείβονται και ασφαλίζονται με εργόσημο, από τη Δευτέρα 15/2/2021 τίθεται σε εφαρμογή νέο έντυπο «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΕ ΕΡΓΟΣΗΜΟ».
Το έντυπο αυτό εκδίδεται μέσω του ιστότοπου forma.gov.gr/. Η Βεβαίωση αυτή χορηγείται από τον εργοδότη στον εργαζόμενο για την μετάβαση από και προς την εργασία για τις εργάσιμες ώρες ή κατά τη διάρκεια της εργασίας του.
Επίσης στην σελίδα του κόμβου που αφορά τον covid-19 μπορείτε να βρίσκετε εύκολα πληροφορίες που αφορούν επί μέρους θέματα (αναστολές, μειώσεις ενοικίων, επιστρεπτές προκαταβολές κ.λπ.) και με την live αναζήτηση, αλλά και μέσω των υποκατηγοριών που έχουν δημιουργηθεί στην ενότητα “Σημαντικά-Χρήσιμα”
Περιεχόμενα ανασκόπησης
1. Στην Covid-19 εποχή – Μείωση ενοικίων – επιστρεπτέες προκαταβολές – αναστολές συμβάσεων – ΑΠΔ, επιταγές και άλλα 2. Μέτρα περιορισμού για την προστασία από τον Covid -19 3. Αρθρογραφία εβδομάδος 4. Πόθεν έσχες 5. Φορολογικές αποφάσεις και όχι μόνο 6. Διάλειμμα 7. Λοιπά ενδιαφέροντα 8. Σ.ΛΟ.Τ. 9. Αποφάσεις δικαστηρίων – ΔΕΔ 10 . Mydata 11 . Υποχρεώσεις σήμερα
1. Στην Covid-19 εποχή – Μείωση ενοικίων – επιστρεπτέες προκαταβολές – αναστολές συμβάσεων – ΑΠΔ, επιταγές και άλλα
Όταν η μαγεία της αργίας συνάντα τη ψυχολογία του υπ. Εργασίας
⚠ Προσοχή γιατί έγιναν μεταβολές στην ανακοίνωση. Οι αναστολές συμβάσεις και οι ορθές επαναλήψεις που πρέπει να γίνουν για τον μήνα Φεβρουάριο καθώς ορισμένες πληττόμενες επιχειρήσεις από τις 11.2 μετατρέπονται σε κλειστές. Η προθεσμία ήταν μέχρι χθες Κυριακή 14.2.2021. Όσοι απορούν με τις προθεσμίες που λήγουν σε αργία (Σάββατο ή Κυριακή κ.λπ) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει συγκεκριμένη διάταξη στον (υπερ) αστικό κώδικα του υπ. Εργασίας η οποία προβλέπει τα εξής : “Όταν μια υποχρέωση λήγει την τελευταία εργάσιμη ημέρα της εβδομάδος, παρατείνεται μέχρι την τελευταία ημέρα αργίας πριν από την επόμενη εργάσιμη ημέρα”. Η προθεσμία των αναστολών έληγε Παρασκευή οπότε λογικό είναι με αυτή τη διάταξη να παραταθεί έως την Κυριακή.
Σημείωση. Στην ορθή επανάληψη τροποποιήθηκαν ΚΑΔ ως εξής: Αφαιρέθηκε 47.82 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ΄ οίκον (e-shop κτλ.) Προστέθηκε 96.04 Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία
ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΟΝΟΜΕΡΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ Επαγγελματίες της τέχνης και του πολιτισμού, ξεναγοί και τουριστικοί συνοδοί ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ – ΑΠΟ 9/2/2021 ΕΩΣ ΚΑΙ 14/2/2021. Για την ημερομηνία λήξης ισχύει ότι ανέφερα στην ως άνω περίπτωση.
Οι ασφαλιστικές εισφορές, για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίες αφορούσαν στην πρώτη περίοδο της καραντίνας και για τις οποίες είχε δοθεί παράταση πληρωμής μέχρι τις 30 Απριλίου 2021, παρατείνονται εκ νέου μέχρι και 31/12/2021. Ταυτόχρονα, με νομοθετική ρύθμιση που θα έρθει σύντομα στη Βουλή θα οριστεί ένα ειδικό πλαίσιο αποπληρωμής αυτών των οφειλών με επιλογή μεταξύ 24 άτοκων δόσεων ή 48 δόσεων με επιτόκιο 2,5% και έναρξη καταβολής των δόσεων από 1.1.2022.
– Για οφειλές βεβαιωμένες στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και τα Ελεγκτικά Κέντρα που δεν τελούν σε καθεστώς ρύθμισης και για τις οποίες έχουν χορηγηθεί αναστολή είσπραξης και παράταση καταβολής έως τις 30/4/2021, η περίοδος αναστολής είσπραξης παρατείνεται περαιτέρω μέχρι τις 31/12/2021.
– Οι ανωτέρω οφειλές μετά τη λήξη της παράτασης (31/12/2021) θα μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ρύθμισης τμηματικής καταβολής, το οποίο θα προβλέπει επιλογή μεταξύ 24 άτοκων δόσεων ή 48 δόσεων με επιτόκιο ύψους 2,5%. Η πρώτη δόση της ρύθμισης αυτής θα καταβληθεί έως την 31η Ιανουαρίου 2022 και οι υπόλοιπες την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.
– Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, παρατείνεται η καταβολή και αναστέλλεται η είσπραξη της δόσης του μηνός Φεβρουαρίου ρυθμισμένων στη φορολογική διοίκηση οφειλών για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στους άμεσα πληττόμενους κλάδους, καθώς και για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή. Η πληρωμή της δόσης αυτής θα προστεθεί στο τέλος της αρχικής ρύθμισης. Η λίστα των άμεσα πληττόμενων ΚΑΔ είναι η ίδια που ίσχυσε για αναστολή ρυθμισμένων οφειλών κατά τον μήνα Ιανουάριο 2021.
– Υπενθυμίζεται ότι για τις δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης κατά τους μήνες Μάρτιο έως Ιούνιο 2020 και Νοέμβριο 2020 έως Ιανουάριο 2021, έχει προβλεφθεί, με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, ότι θα καταβληθούν στο τέλος των τρεχουσών ρυθμίσεων.
⚠ Προσοχή όλα τα ανωτέρω δεν έχουν θεσμοθετηθεί ακόμα. Αναμένουμε…
Δυνατότητα επανυποβολής αίτησης έως σήμερα 15-2-2021 για επιχειρήσεις τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων με σκοπό τη διευθέτηση τεχνικών προβλημάτων και λαθών
Η πολυαναμενόμενη απόφαση με τους ΚΑΔ των πληττόμενων επιχειρήσεων που απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής του συνολικού μισθώματος ή του 40% του συνολικού μισθώματος για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021.
Το απόγευμα του Σαββάτου σε ώρα και ημέρα εργάσιμη για μας τους λογιστές, άνοιξε και η πλατφόρμα για τις δηλώσεις Covid των ιδιοκτητών. Κατά την υποβολή της δήλωσης εμφανίζεται και ο ενοικιαστής εάν είναι πληττόμενος ή κλειστός μαζί με το ποσοστό της μείωσης (40% ή 100%). Η απορία μου είναι γιατί δεν άνοιξε μαζί και η δυνατότητα για τις δηλώσεις του Φεβρουαρίου.
Νέα ΚΥΑ του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Υγείας, ρυθμίζει τη δικαιολόγηση των απουσιών μαθητών που κατοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρά υποκείμενα νοσήματα.
Βάσει της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003 όπως ισχύει, η ηλεκτρονική καταχώριση στην ενιαία διαδικτυακή εφαρμογή, από τους πιστοποιημένους χρήστες των αρμοδίων για το σκοπό αυτό υπηρεσιών, της ενιαίας κατάστασης των υπόχρεων σε Δ.Π.Κ. & Δ.Ο.Σ. κάθε έτους, θα πρέπει να ολοκληρώνεται έως το τέλος Φεβρουαρίου του επόμενου έτους ενώ η μη ύπαρξη υπόχρεων πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά με την οριστικοποίηση μηδενικής κατάστασης. Συνεπακόλουθα, η καταληκτική ημερομηνία για την ηλεκτρονική καταχώριση των δεδομένων της κατάστασης των υπόχρεων υποβολής ετήσιας Δ.Π.Κ. & Δ.Ο.Σ. 2021 (ελεγχόμενη περίοδος 01.01.2020 έως 31.12.2020) είναι η 28η Φεβρουαρίου 2021.
→ Πόθεν έσχες – Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης και Οικονομικών Συμφερόντων: Γνωμοδότηση ΝΣΚ επί ερωτημάτων της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες
α) Δεν μπορεί να γίνει αναλογική εφαρμογή της διάταξης της περίπτωσης λθ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003, κατά το μέρος που αυτή εξαιρεί από την υποβολή Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης (ΔΠΚ) και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων (ΔΟΣ) τα φυσικά πρόσωπα αλλοδαπών επιχειρήσεων, που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις και έχουν μόνιμη κατοικία εκτός Ελλάδας, στις λοιπές περιπτώσεις της παραγράφου αυτής, που αφορούν αλλοδαπά φυσικά πρόσωπα με μόνιμη κατοικία εκτός Ελλάδας, καθώς και στα αλλοδαπά φυσικά πρόσωπα των ελληνικών εργοληπτικών επιχειρήσεων, με μόνιμη κατοικία, επίσης, εκτός Ελλάδας (ομόφωνα).
β)Οι όροι «εταίροι», «βασικοί μέτοχοι» και «διευθυντικά στελέχη», που αναφέρονται στην αυτή ως άνω διάταξη της περίπτωσης λθ΄, ταυτίζονται εννοιολογικά με τους αντίστοιχους όρους της διάταξης του άρθρου 2 του ν. 3310/2005 (ομόφωνα). Ως «εκτελεστικά μέλη οργάνου διοίκησης» νοούνται τα μέλη οργάνου διοίκησης νομικών προσώπων, για τα οποία, πέρα από την άσκηση αποφασιστικών αρμοδιοτήτων, συντρέχει και το τυπικό στοιχείο της επιλογής (εκλογή) και ότι έχουν τηρηθεί οι προς τούτο απαιτούμενες διατυπώσεις, όπως αποδεικνύεται από τα προβλεπόμενα έγγραφα (κατά πλειοψηφία).
γ) Η έννοια του όρου «ιδιοκτήτης» αφορά ατομικές επιχειρήσεις (ομόφωνα).
δ)Η διάταξη της περίπτωσης λε΄ του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3213/2003, που αφορά σε Ανώνυμη Αθλητική Εταιρεία, δεν μπορεί να τύχει αναλογικής εφαρμογής και στις λοιπές περιπτώσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παραπάνω νόμου (ομόφωνα).
ε)Στο ρυθμιστικό πεδίο των κανόνων του «πόθεν έσχες» δεν περιλαμβάνεται και ο τυχών «πραγματικός δικαιούχος», παρά μόνο κατά το μέρος και στην έκταση που αναφέρεται στο άρθρο 2 του ν. 3310/2005 στα «παρένθετα πρόσωπα» και στις «ελεγχόμενες επιχειρήσεις» (ομόφωνα).
Η τροποποίηση της παρ. 1 που αφορά στον κωδικό 67 εφαρμόζεται για αμοιβές που καταβάλλονται κατά τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1-1-2020 και μετά. Για τις αμοιβές της παρ. 2α του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 για τις οποίες οι αρχικές δηλώσεις απόδοσης παρακρατούμενου φόρου των ετών αυτών υποβλήθηκαν με κωδικό διαφορετικό από τον κωδικό 67, υποβάλλονται αντίστοιχες τροποποιητικές δηλώσεις με τη χρήση του τελευταίου αυτού κωδικού και με τα ίδια ποσά απόδοσης παρακρατούμενου φόρου που υποβλήθηκαν με τις αρχικές δηλώσεις.
Η καταβολή του χρεωστικού υπολοίπου της εκκαθάρισης Μη Μισθωτών ασφαλισμένων ετών 2017, 2018 και 2019 γίνεται σε πέντε (5) μηνιαίες δόσεις, και η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι την 31.3.2021. ⚠ Προσοχή, οι δόσεις εξοφλούνται με την χρήση του κωδικού πληρωμής που ίσχυε για την καταβολή εισφορών έως 31.12.2019
Αποστολή αναφορών στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες του άρθρου 47 του ν.4557/2018 «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/849/ΕΕ) και άλλες διατάξεις»
→ Μικροί οινοπαραγωγοί: Μέχρι και την 31η Μαρτίου η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης-δήλωσης για την επιστροφή/διαγραφή του ΕΦΚ και των λοιπών συνεισπραττόμενων επιβαρύνσεων κρασιού
Κοινοποίηση της απόφασης Α. 1016/2021 αναφορικά με την παράταση μέχρι 31.3.2021 της προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων για την επιστροφή /διαγραφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και των λοιπών συνεισπραττόμενων, σύμφωνα με τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα, επιβαρύνσεων κρασιού μικρών οινοπαραγωγών.
Με αφορμή ερωτήματα πολιτών και οικονομικών φορέων σχετικά με την τελωνειακή αντιμετώπιση εμπορευμάτων και ταχυδρομικών αντικειμένων που εξάγονται από τη Ελλάδα προς το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που προέβλεπε η Συμφωνία Αποχώρησης του ΗΒ από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), με τη νέα εγκύκλιο 2036/2021 της ΑΑΔΕ δίνονται διευκρινίσεις για:
→ Εξαγωγές εμπορευμάτων προς το ΗΒ
→ Εξαγωγές ταχυδρομικών αντικειμένων και ταχυμεταφορές προς το ΗΒ
→ Απαλλαγή Φ.Π.Α κατά την παράδοση (πώληση) αγαθών προς εξαγωγή στο ΗΒ
→ Απαλλαγή Φ.Π.Α κατά την λιανική πώληση αγαθών σε ταξιδιώτες από το ΗΒ
Δεν διακόπτονται για το 2021 οι χορηγημένες με απόφαση Προϊσταμένου ΔΟΥ απαλλαγές από τέλη κυκλοφορίας οι οποίες λήγουν μέχρι 31/12/2020, λόγω λήξης της ισχύος της γνωμάτευσης του ΚΕΠΑ
Η βεβαίωση του επαγγελματία αγρότη εκδίδεται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ), η οποία είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, φέρει την υπογραφή της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Αποκεντρωμένων Δομών και δεν χρήζει περαιτέρω επικύρωσης.
Η βεβαίωση ισχύει για το χρονικό διάστημα από 01-01-2021 έως 31-12-2021, με στοιχεία του φορολογικού έτους 2019. Αφορά τους αγρότες, για τους οποίους έχουν πραγματοποιηθεί οι προβλεπόμενοι διασταυρωτικοί έλεγχοι, από το Τμήμα Διαχείρισης Data Center Δικτύου και Βάσεων Δεδομένων της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το Τμήμα Υποστήριξης και Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Αποκεντρωμένων Δομών του ΥΠΑΑΤ. Οι ΑΦΜ τους θα αποσταλούν στην Α.Α.Δ.Ε προς συμπλήρωση των κωδικών 037 και 038 του εντύπου Ε1 της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, φορολογικού έτους 2020.
Οι χρηματικές δωρεές δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη στον σχηματισμό του κύκλου εργασιών μίας οντότητας, συνεπώς ούτε και στην διαμόρφωση του δεύτερου κριτηρίου για τον καθορισμό του μεγέθους αυτής
Όταν ένα ελαιοτριβείο αγοράζει καρπό από αγρότη με σκοπό την παραγωγή ελαιολάδου, τι παραστατικά πρέπει να γραφτούν, ώστε ο καρπός που αγόρασε το ελαιοτριβείο, μετά την παραγωγική διαδικασία να απεικονίζεται λογιστικά το ελαιόλαδο που έχει παραχθεί;
Αναφορικά με την επεξεργασία του ελαιοκάρπου για την παραγωγή του ελαιόλαδου και των υγρών ή στερεών αποβλήτων που προκύπτουν (ελαιοπυρήνας κ.λπ.), θα πρέπει να παρακολουθούνται τα στάδια μετασχηματισμού της πρώτης ύλης (ελαιόκαρπος) σε έτοιμο προϊόν (ελαιόλαδο) και να εφαρμόζονται οι κανόνες κοστολόγησης, με στόχο, τόσο την παρακολούθηση της πορείας των αποθεμάτων κατά την παραγωγική διαδικασία, όσο και τον υπολογισμό του κόστους παραγωγής. Το κόστος παραγωγής προϊόντος προσδιορίζεται με μία από τις γενικά αποδεκτές μεθόδους κοστολόγησης και περιλαμβάνει: α) Το κόστος πρώτων υλών, αναλώσιμων υλικών, εργασίας και άλλο κόστος που σχετίζεται άμεσα με το εν λόγω στοιχείο και β) μία εύλογη αναλογία σταθερών και μεταβλητών εξόδων που σχετίζονται έμμεσα με το εν λόγω στοιχείο, στο βαθμό που τα έξοδα αυτά αναφέρονται στην περίοδο παραγωγής.
Ερώτημα για έξοδο μετάφρασης που εμπεριέχεται σε τιμολόγιο προμηθευτή σε ενδοκοινοτική απόκτηση εμπορευμάτων και κατά πόσον αυτό πρέπει να λογιστικοποιηθει ως ειδικό έξοδο αγορών η να καταχωρισθεί ως έξοδο στην ομάδα 6. Η διοίκηση της οντότητας, θα πρέπει να κρίνει, σε ποιο βαθμό η μη συμπερίληψη εξόδου μετάφρασης σε εισαγωγή εμπορευμάτων, στο τελικό κόστος κτήσης των εισαγομένων αγαθών, είναι σύννομη με την έννοια του «σημαντικού μεγέθους» και δεν επηρεάζει την περιουσιακή κατάσταση και τα αποτελέσματα της επιχείρησης. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να εξευρεθεί τρόπος κατανομής της δαπάνης στο τελικό, κατά μονάδα κόστος εισαγωγής, των εμπορευμάτων.
Ποιο είναι το ύψος των αποθεμάτων που θεωρείται σημαντικό; Με ποια κριτήρια καθορίζεται η σημαντικότητα των αποθεμάτων (κύκλος εργασιών, ύψος εξόδων); Συνήθως, στην πράξη το κρινόμενο ποσό συγκρίνεται ως ποσοστό πάνω σε βασικά μεγέθη των οικονομικών καταστάσεων, όπως τα κέρδη προ φόρων, ο κύκλος εργασιών, το σύνολο των εξόδων, το σύνολο του ενεργητικού, το σύνολο της καθαρής θέσης κ.λπ. Το απόθεμα αναλώσιμων υλικών € 15.900, με βάση τα μεγέθη που μας γνωστοποιείτε, αντιπροσωπεύει ποσοστό (15.900/1.364.000=) 1,17% επί του κύκλου εργασιών και ποσοστό (15.900/710.000=) 2,24% επί των εξόδων. Κατά την γνώμη μας, με βάση τα στοιχεία που μας παραθέσατε, το ποσό των αποθεμάτων αναλώσιμων υλικών φαίνεται να μην είναι σημαντικό.
Ακίνητο που μένει ανενεργό (δεν ενοικιάζεται) και υποχρέωση για διενέργεια αποσβέσεων
Στην περίπτωση που τα επενδυτικά ακίνητα αποτιμούνται στο αποσβέσιμο κόστος, η απόσβεση αρχίζει όταν το περιουσιακό στοιχείο είναι έτοιμο για τη χρήση, για την οποία προορίζεται και υπολογίζεται με βάση την εκτιμώμενη ωφέλιμη οικονομική ζωή του.
Η απόσβεση ενός περιουσιακού στοιχείου παύει να διενεργείται κατά την ημερομηνία κατά την οποία το περιουσιακό στοιχείο παύει να καταχωρίζεται. Συνεπώς, η απόσβεση εξακολουθεί να διενεργείται και στην περίπτωση που το περιουσιακό στοιχείο τίθεται σε αδράνεια ή όταν αποσύρεται από την ενεργό χρήση, εκτός αν αυτό έχει αποσβεστεί πλήρως.
Στην περίπτωση που τα επενδυτικά ακίνητα αποτιμούνται στην εύλογη αξία δεν διενεργούνται αποσβέσεις και οι διαφορές αποτιμήσεως καταχωρίζονται στην κατάσταση αποτελεσμάτων ως ζημιές ή κέρδη.
Όχι και τόσο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για τα myDarta
Ερ. Τι είναι τα myData; Απ. Παγκόσμια πρωτοτυπία
Ερ. Ποια είναι τα ηλεκτρονικά βιβλία τη ψηφιακής πλατφόρμας της Mydata της ΑΑΔΕ; Απ. Δύο είναι τα βιβλία. Το συνοπτικό και το αναλυτικό.
Ερ. Συνολικά πόσα βιβλία πρέπει να παρακολουθεί ο λογιστής Απ. Τρία (σημειολογικό) Ερ. Ποιο θα είναι το όφελος για τις επιχειρήσεις από τα myData; Απ. Τεράστιο
Ερ. Λίγο πιο συγκεκριμένα, ποιο θα είναι το όφελος για τις επιχειρήσεις; Απ. Θα μπουν στη ψηφιακή εποχή και δεν θα μειωθεί δραματικά η χαρτούρα.
Ερ. Σοβαρά τώρα ποιο θα είναι το όφελος για τις επιχειρήσεις; Απ. Θα καταργηθούν οι ΜΥΦ
Ερ. Αυτό είναι όφελος για τους λογιστές, επιμένω για τελευταία φορά ποιο θα είναι το όφελος για τις επιχειρήσεις; Απ. Θα βγάλουν λεφτά (οι εταιρίες λογισμικού και οι πάροχοι)
Ερ. Δεν συνεχίζω, άλλη ερώτηση. Οι λογιστές ποιο όφελος θα έχουν; Απ. Θα ελέγχουν τον εαυτό τους (με τα διπλά/τριπλά βιβλία) και έτσι θα είναι σίγουροι ότι δεν θα κάνουν λάθος. Επίσης θα γλυτώσουν από τα πάρε δώσε των τιμολογίων των πελατών τους αλλά και από τις ΜΥΦ. Μελλοντικά θα βλέπουν και προσυμπληρωμένα κάποια έντυπα (ΦΠΑ, Ε3, ΦΠΑ, Ε3 και άλλα ποιο σύνθετα έντυπα όπως το ΦΠΑ και το Ε3). Μετά την πλήρη υλοποίηση των myData εκεί γύρο στο 2026 θα συμπληρώνονται αυτόματα και μερικά ακόμη έντυπα όπως για παράδειγμα το ΦΠΑ και το Ε3.
Ερ. Το σύστημα θα δουλεύει ή θα κολλάει όπως το τάχις; Απ. Θα δουλεύει γιατί δεν είναι στους servers της ΓΓΠΣ.
Ερ. Έχουν προβλεφθεί όλοι οι τύποι παραστατικών και οι ιδιαιτερότητες όλων των επιχειρήσεων; Απ. Σιγά σιγά μπαίνουν όλα. Υπάρχουν ήδη πολλές άτυπες ομάδες από την ΑΑΔΕ για όλες τις ειδικές περιπτώσεις και μέχρι το 2022 μάλλον θα είναι όλα μέσα.
Ερ.Γιατί υπάρχει και αγγλική version στο site της ΑΑΔΕ για τα myData Απ. Γιατί νομίζει η ΑΑΔΕ ότι η πλατφόρμα είναι τόσο καινοτομική που θα το ζητήσουν όλες οι ξένες χώρες της ΕΕ.
Ερ. Τι είναι η σύνοψη παραστατικού; Απ. Αυτό που λέει η λέξη, “σύνοψη ορισμένων πληροφοριών του παραστατικού”
Ερ. Τι είναι ο χαρακτηρισμός των συναλλαγών; Απ. Μια από τις επιπλέον δουλειά που πρέπει να κάνει λογιστής
Ερ. Τι είναι ο πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης; Απ. Αυτός που θα βγάλει πολλά λεφτά από αυτή την ιστορία
Ερ. Τι είναι το πρόγραμμα διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογιστικό ERP); Απ. Αυτό που εννοεί η ΑΑΔΕ είναι το εμπορολογιστικό πρόγραμμα.
Ερ. Γιατί δεν υιοθετούμε πρώτα την ηλεκτρονική τιμολόγηση και μετά τα myData; Απ. Γιατί έτσι μας αρέσει (που έλεγε και η γνωστή διαφήμιση)
Ερ. Γιατί δεν χαρακτηρίζουμε τα λογιστικά προγράμματα μόνο ως προς το ΦΠΑ και να αφήσουμε για αργότερα τον χαρακτηρισμός του Ε3 που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα και κάνει πιο πολύπλοκο το σύστημα; Απ. Δες απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση
Ερ. Γιατί υπάρχουν οι πάροχοι και δεν μπορεί να πιστοποιηθεί ένα ήδη υπάρχον λογισμικό για να εκδίδει ηλεκτρονικά τιμολόγια; Απ. Για πολλούς λόγους τους οποίους παραθέτουμε παρακάτω α)-γιατί θεωρείτε ότι οι πάροχοι με ένα νέο λογισμικό στο cloud πιστοποιούν την αυθεντικότητα του τιμολογίου (ενώ με άλλα προγράμματα που ήδη έχουν δεν μπορούν να το κάνουν γιατί δεν θα βγάλουν αρκετά λεφτά με αυτή τη μέθοδο) β) Για τεχνικούς λόγους οι οποίοι δεν μπορούν να αναλυθούν εδώ (πιθανών να μην μπορούν να αναλυθούν γενικώς). γ) Γιατί δεν το ψάξαμε και πολύ και αντιγράψαμε ότι κάνουν δυο τρεις χώρες που έχουν ξεκινήσει ηλεκτρονική τιμολόγηση (όχι MyData) και επίσης για να το κάνουμε πιο γρήγορα.
Ερ. Τα myData θα μειώσουν την φοροδιαφυγή; Απ. Φυσικά , από την επόμενη ημέρα θα κόβουν όλοι αποδείξεις, (εκτός από βέβαια από αυτούς που δεν θα κόβουν).
Ερ. Ποια είναι τα αντικριζόμενα παραστατικά; Απ. Αυτά που κοιτάζουν το ένα το άλλο χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν
Ερ. Πόσος τζίρος θα γίνει γύρω από τα myData; Απ. Ψιλοπράγματα. Υπολογίστε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 800.000 ελ επαγγελματίες/ αυτοαπασχολούμενοι/αγρότες και 250.000 επιχειρήσεις νομικά πρόσωπα. Οι χρεώσεις εάν πας σε πάροχο είναι ανά παραστατικό (μιλάμε για πολλά λεφτά) και οι υπόλοιποι πρέπει να χρησιμοποιήσουν μια τιμολογιέρα εάν δεν έχουν η οποία κοστίζει από 70 ευρώ έως 200 και πάνω ευρώ το χρόνο. Do the math που λέει και ο Τσακαλώτος
Ερ. Τι υποχρεώσεις έχουν οι οντότητες στην περίπτωση της ανάθεσης τιμολόγησης; Απ. Καμία όλα θα γίνονται αυτόματα, δηλαδή: -Ο Εκδότης του παραστατικού (τρίτος και όχι πάροχος) διαβιβάζει μόνο τη σύνοψη και όχι χαρακτηρισμό της συναλλαγής μέσω:Α. Προγραμμάτων λογισμικού ERPΒ. Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης στους χρόνους που προβλέπονται ανά περίπτωση στην Α.1138/2020 -Ο Λήπτης του παραστατικού (λήπτης αγαθών / υπηρεσιών) διαβιβάζει χαρακτηρισμό εξόδων μέσω: Α. Προγραμμάτων λογισμικού ERPΒ. Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης στους χρόνους που προβλέπονται ανά περίπτωση στην Α.1138/2020 -Ο Πωλητής αγαθών / υπηρεσιών διαβιβάζει χαρακτηρισμό εσόδων μέσω:Α. Προγραμμάτων λογισμικού ERPΒ. Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης στους χρόνους που προβλέπονται ανά περίπτωση στην Α.1138/2020. Μόλις τελειώσει η διαδικασία και τα τρία λογιστήρια ανοίγουν σαμπάνια για να εορτάσουν τη νέα ψηφιακή εποχή.
Ερ. Θα υποβληθούν ΜΥΦ για το ημερολογιακό έτος 2020; Απ. Σίγουρα ναι
Ερ.Θα υποβληθούν ΜΥΦ για το ημερολογιακό έτος 2021; Απ. Μπορεί ναι, μπορεί όχι
Ερ. Θα υποβληθούν ΜΥΦ για το ημερολογιακό έτος 2022; Απ. Μάλλον όχι
Ερ. Θα υποβληθούν ΜΥΦ για το ημερολογιακό έτος 2023; Απ. Σίγουρα όχι
Ερ. Πώς μπορεί η επιχείρηση να διαβιβάσει συνενωμένα παραστατικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA; Απ. Ειδικά στις επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ελαιοτριβείου οι οποίες χρησιμοποιούν τα πιο σύγχρονα υπολογιστικά συστήματα εδώ και χρόνια και οι οποίες συνηθίζουν να εκδίδουν συνενωμένα παραστατικά καθώς και για όλες τις άλλες περιπτώσεις έκδοσης συνενωμένων παραστατικών τα εν λόγω παραστατικά εκδίδονται ταυτόχρονα με διακριτές ενδείξεις παραστατικού. Δηλαδή θα χρησιμοποιείτε δύο ERP και δύο εκτυπωτές για την ταυτόχρονη έκδοση δυο παραστατικών. Για τους παραπάνω λόγους αρκεί να διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA διακριτά ανά Τύπο Παραστατικού και παίρνουν διαφορετικό ΜΑΡΚ.
Ερ. Τι είναι ο ΜΑΡΚ; Υποκοριστικό του Μάρκου στα αγγλικά
Ερ. Για την επιχείρηση που διενεργεί αποκλειστικά συναλλαγές χονδρικής και έχει προαιρετικά ΦΗΜ θα έχει κυρώσεις για την μη αναβάθμιση –αντικατάστασή της; Όχι
Ερ. Μία επιχείρηση πότε πρέπει να μπει στην ηλεκτρονική τιμολόγηση για να λάβει τα κίνητρα ηλεκτρονικής τιμολόγησης του άρθρου 71ΣΤ του ν.4172/2013 για το φορολογικό έτος 2021; Απ. Όταν θα έχει λεφτά να πληρώσει τον πάροχο (γιατί χρειάζεται πάροχος για να λάβει τα κίνητρα)
Ερ. Γιατί υπάρχουν κίνητρα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση; Απ. Γιατί αλλιώς δεν θα επέλεγε κανένας πάροχο.
Ερ. Γιατί το κίνητρο είναι η μείωση του χρόνου παραγραφής; Απ. Γιατί η ΑΑΔΕ δεν μπορεί και δεν έχει και κάτι άλλο να δώσει σαν κίνητρο
Ερ. Τι θα κερδίσει μια επιχείρηση που τα τηρεί όλα by the book, εκτός από τη μείωση των 2 ετών στην παραγραφή. Απ. Υπάρχει τέτοια επιχείρηση στην Ελλάδα;
Ερ. Πότε εκάστη διαβίβαση δεδομένων ολοκληρώνεται με επιτυχία στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA; Απ. Μόνο στην περίπτωση που πάρει τον Μάρκο χωρίς να απαιτείται η Επιχείρηση να το επιβεβαιώνει με άλλο τρόπο.
Ερ. Στην περίπτωση που επιχείρηση διαβιβάσει ένα Τύπο Παραστατικού στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και ενώ έχει πάρει ΜΑΡΚ εκ των υστέρων διαπιστωθεί ανακρίβεια στα αξιακά δεδομένα για το 2020 και 2021 θα έχει κυρώσεις; Απ. Όχι, το έτος 2020 είναι έτος εκπαίδευσης για τους λογιστές και έτος εκπαίδευσης για την ΑΑΔΕ με βάση τα δεδομένα που θα διαβιβάζουν οι λογιστές . Τώρα ποιος θα εκπαιδεύσει ποιόν αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Για το 2021 θα δούμε, είπαμε κάποιοι πιέζουν…
Καλή συνέχεια και προσοχή⚠,όπως είπε η Κα Παπαευαγγέλουσε σεμία από τις τελευταίες ενημερώσεις για την πανδημία, “Τώρα στο lockdown,πρέπει ο καθένας να θυμηθεί τη φούσκα του”