Πατήστε το πλήκτρο "Enter" για να μεταβείτε στο περιεχόμενο

Υπ. Τουρισμού: 1η Μαρτίου ξεκινάει η τουριστική περίοδος

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Η τουριστική περίοδος ξεκινάει την 1η Μαρτίου

 
Ο τρόπος που χειριστήκαμε υγειονομικά την πανδημία ήταν τόσο σημαντικός, που ενώ όλες οι άλλες μεσογειακές χώρες ήταν κλειστές το 2020, εμείς ανοίξαμε. Και πέρυσι που όλοι πίστευαν ότι τα έσοδα από τον Τουρισμό θα είναι 5 -6 δις ευρώ, έφτασαν 10,5 προς 11 δις ευρώ. Τεράστια συνεισφορά στην ελληνική οικονομία και στο εμπόριο.
Προβλέψεις δεν έκανα και στην πανδημία, δεν θα κάνω και τώρα. Βλέπω όμως ότι αντί για μέσα Απριλίου, ξεκινάμε 1 Μαρτίου. Βλέπω ότι στη Θεσσαλονίκη ήδη πήγε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο και στο Βόλο επίσης. Θα έχουμε 765 κρουαζιέρες, το 55% των οποίων θα έχουν home port τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα ελληνικά νησιά.
Και αυτή τη στιγμή γίνεται μία ιδιότυπη μάχη μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών ποια θα πρωτοβρεί slots, δηλαδή θέσεις πάρκινγκ στα ελληνικά αεροδρόμια για να μπορέσει να φέρει κόσμο.
 
Ενώνουμε δυνάμεις για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας
 
Παρόλο που σε θεωρητικό επίπεδο δεν είναι η ώρα του Τουρισμού ή του Υπουργείου Τουρισμού Φλεβάρη μήνα, ο ΕΟΤ για πρώτη φορά κάνει καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό και προβάλλει τους χειμερινούς προορισμούς στις πανέμορφες, απαράμιλλης ομορφιάς περιοχές που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Οι χειμερινοί προορισμοί που ήταν κλειστοί δύο χρόνια λόγω της πανδημίας και δεν δούλεψαν αυτοί οι άνθρωποι, γέμισαν στις γιορτές. Εποχικά, χειμερινά resorts, χιονοδρομικά κέντρα, καταλύματα, ξενοδοχεία φέτος δούλεψαν και το χαρήκαμε πολύ αυτό.
Τώρα θα κάνουμε καμπάνια για το city brake σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις, στηρίζοντάς τες.
Έχουμε 14 πτήσεις από την Αμερική κάθε μέρα από τον Απρίλιο. Υψηλού επιπέδου ταξιδιώτες και πολύ μεγάλο εισόδημα.
Οι tour operators και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ζητούν 30%-50% αύξηση στις θέσεις, στις κρατήσεις στους ταξιδιώτες και στα slots για το 2022. Αυτά τα νούμερα είναι πάρα  πολύ ενθαρρυντικά.
Ήρθε ο CEO της TUI στην Ρόδο και είπε, «έφερα 1,5 εκατομμύριο ταξιδιώτες πέρσι, θέλω να φέρω 3 εκατομμύρια φέτος». Η  Der Touristik από τις Σκανδιναβικές χώρες, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Η Transavia και η Air France από τη Γαλλία. Η British Airways η Jet2, η EasyJet και η Virgin από την Αγγλία.
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας με όλους, η τουριστική ανάπτυξη είναι μια εθνική υπόθεση. Συνεργαζόμαστε με τις Περιφέρειες, για αυτό χθες συγκάλεσα χθες το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, με τους 13 Περιφερειάρχες, με τους Δήμους, με τους ξενοδόχους, με τον ιδιωτικό τομέα και τους tour operators, με τα εκατοντάδες επαγγέλματα και τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στην Ελλάδα που λειτουργούν και ζουν μέσα από τον Τουρισμό, που είναι η ατμομηχανή της οικονομίας.
 
 «Φωτίζουμε» εναλλακτικούς προορισμούς σε όλη τη χώρα
 
1 στα 4 ευρώ στην ελληνική οικονομία έρχεται έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό και φτάνει τελικά στη μέση ελληνική οικογένεια, στη μικρή και μεσαία επιχείρηση. Είτε έχεις ξαπλώστρες, είτε έχεις ένα μαγαζάκι που πουλάει γάλα ή πρωτογενή παραγωγή και φτιάχνει φέτα είτε έχεις ένα εστιατόριο, είτε ένα μικρό οικογενειακό ξενοδοχείο ή μία επιχείρηση. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι περιμένουν και ζουν από τον Τουρισμό. Θα στηριχθούν πολύ ισχυρά φέτος.
Παράλληλα, θέλω να πω ότι όπως και πέρσι που το κάναμε και στηρίξαμε τον κόσμο, ο κοινωνικός τουρισμός ήρθε και μπροστά στο χρόνο. Η Σοφία Ζαχαράκη το επιμελείται και δουλεύει πάνω σε αυτό και φέτος.
Υπάρχουν και θα υπάρχουν προφανώς διακοπές για όλα τα βαλάντια και για τους Έλληνες σε πανέμορφους προορισμούς. Βλέπουμε πλέον ταξιδιώτες που εκτός από τους δημοφιλείς προορισμούς, ψάχνουν να βρουν και τη διαφορετική μοναδική εμπειρία και πάνε και σε πιο μικρά νησιά μας και σε εναλλακτικούς προορισμούς και σε τόπους οι οποίοι δεν είναι τόσο διαφημισμένοι.
Δική μας η δουλειά είναι να «φωτίσουμε» τους προορισμούς αυτούς. Αυτό συζήτησα και χθες με τους Περιφερειάρχες. Δεν είναι μόνο οι 3-3,5 Περιφέρειες που φέρνουν τον Τουρισμό, αλλά και όλες οι υπόλοιπες δικαιούνται να έχουν μερίδιο σε αυτήν την επιτυχία.
 
Η ασφάλεια πρώτη προϋπόθεση για τον ταξιδιώτη – Στην pole position η Ελλάδα
 

Πράγματι έχει καταβαραθρωθεί η λίρα και πράγματι αυτό θα φάνταζε ελκυστικό. Αλλά η νούμερο ένα προϋπόθεση για να ταξιδέψει κάποιος το 2022 είναι η ασφάλεια και είμαστε στην pole position σε αυτό.
Πήγα στη Σμύρνη πρόσφατα, γιατί ανοίγουν τα ημερόπλοια για τα νησιά μας του Βορειοανατολικού Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου, γιατί διασυνδέουμε τη Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη και ακτοπλοϊκά και η Aegean και γιατί το 1,5 εκατομμύριο υψηλού εισοδήματος Τούρκων τουρίστες και ταξιδιώτες που είχαμε το 2019, το θέλουμε φέτος στη χώρα και το χρειαζόμαστε.
Θέλουμε τον καλό τουρίστα και αυτό επιδιώκουμε και στοχεύουμε. Καταλαβαίνω ότι ένα κομμάτι του volume, της ποσότητας μπορεί να το πάρει η Τουρκία, σίγουρα όμως όχι το μεγάλο ποσοστό το οποίο στοχεύουμε εμείς και θα φέρει και μεγάλα εισοδήματα στη χώρα.